Klantenservice Essent: probleem met VerbruiksManager

Samenwerking Versterkt!

Klantenservice Essent: probleem met VerbruiksManager

Ik ben al meerdere jaren klant bij Essent. Ik heb een contract afgesloten toen ik mijn huis kocht; inmiddels bijna negen jaar geleden. In al die tijd heb ik nooit een probleem gehad met de dienstverlening. De laatste jaren was het zelfs mogelijk om online mijn gebruik te checken, dankzij de introductie van de VerbruiksManager. Ik moet zeggen dat ik dat tooltje veelvuldig heb gebruikt. Ongeveer iedere maand vulde ik alles in, zodat ik precies kon zien hoeveel energie ik verbruikt had. Op basis daarvan kon ik mijn termijnbedrag aanpassen. Laatst wilde ik dat dus weer proberen, maar toen ging er iets mis. De verbruiksmeter was niet bereikbaar. Zodoende kwam ik voor het eerst van mijn leven bij de klantenservice van Essent terecht. Hoe ging dat in zijn werk?

  • Het verzamelen van actuele contactgegevens
  • Het voorleggen van het probleem
  • Situatie snel verholpen

Toen ik lid werd van Essent, kreeg ik een mooi boekje met daarin alle contactinformatie. Het telefoonnummer van de klantenservice van Essent stond daar ook in. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren natuurlijk enorm ontwikkeld. Er zijn tal van afdelingen en producten bijgekomen: er is veel meer mogelijk dan in mijn tijd. Toen ik het telefoonnummer uit mijn boekje belde, kreeg ik daarom logischerwijs geen bereik. De volgende vraag was waar ik dan wel een werkend nummer kon vinden. Na even Googlen kwam ik terecht bij De Klantenservice.nl. Deze site heeft iets heel slims gedaan: ze hebben de contactinformatie van alle grote bedrijven in Nederland bij elkaar gebracht. Een uitstekende zet! Of je nu op zoek bent naar de klantenservice van Essent, of die van KLM, KPN of Vodafone; je vindt het allemaal! Kijk maar eens op http://deklantenservice.nl/bedrijven/essent-contact/, dan begrijp je precies wat ik bedoel!

Klantenservice Essent: uitleg over de slimme meter

Toen ik eenmaal contact had met de klantenservice van Essent, stelde ik mijn vraag. Daarop volgde een uitleg die ik graag even wil delen. Gebruik jij ook de VerbruiksManager van Essent? Let dan goed op! Het is goed mogelijk dat jij zonder het te weten in hetzelfde schuitje zit. De situatie is als volgt: een tijdje terug heb ik een slimme meter laten installeren. Dat werd me gratis aangeboden door mijn netwerkbeheerder, dus dat was een relatief eenvoudige beslissing. Naar nu blijkt had ik daar misschien toch nog even mee moeten wachten. De oude VerbruiksManager was daardoor onbruikbaar geworden. De klantenservice van Essent vertelde me dat het niet langer mogelijk is om handmatig meterstanden in te voeren, tot je de slimme meter toestemming geeft om deze meterstanden ook automatisch uit te lezen. Omdat ik dat nog niet gedaan had, kon ik er dus niet langer gebruik van maken. Ik had verder totaal geen probleem met het automatisch uitlezen van de meterstanden, dus heb dat direct laten veranderen. Ik krijg nu om de zoveel tijd een mooi overzicht opgestuurd. Uiteindelijk is mijn probleem uitstekend opgelost door de klantenservice van Essent. Ik heb uitleg gekregen over de slimme meter en over de nieuwe manier van controle. Zo kan ik mijn termijnbedrag weer zorgvuldig in de gaten houden!

Klantenservice van een ander bedrijf

Ben je op zoek naar de klantenservice van Essent, of van een ander bedrijf? Kijk dan ook eens op de site van De Klantenservice.nl. Je vindt daar de meest uiteenlopende bedrijven, met hun actuele contactgegevens. Je weet dus zeker dat je de juiste keuze maakt in het menu, of met de juiste afdeling verbonden wordt. Klik snel op bovenstaande link en bekijk welke bedrijven op de site te vinden zijn. Heb je vragen over een specifiek bedrijf? Neem dan contact op middels het contactformulier, of stuur een mailtje.